יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

לעצב מחברת ולהישאר בחיים - ההדרכה!

היי,
כבכל יום ראשון פוסט חדש.
וכפי שהבטחתי... אחרי הרבה בקשות ושאלות שלכן החלטתי לצלם הדרכה לעטיפת מחברת בנייר "בשיטה" שלי.

לאורך השנה הכנתי לא מעט כאלו...



ו"מבול" המחברות שפירסמתי כאן וכאן, למי שפספסה.

ועכשיו הגיע הזמן... להדרכה!
ממש קל - מבטיחה.

מוכנות?
ההדרכה היא למחברת הזאת:


חומרים:

  • 2 ניירות מדוגמים לכריכה:

דף ראשון (אני בחרתי בתכלת עם מטוסי נייר) בגודל 27X26
דף שני (אני בחרתי בצהוב בהיר עם נקודות) בגודל 10X26

  • מספריים
  • דבק דו"צ חזק רחב
  • סרט בד לקישוט
  • מחברת קשיחה
  • 2 ניירות חלקים (פשוטים...) לכריכה הפנימית (אני בחרתי בניירות בצבע חום כהה)


שלב 1:

הדבקת דבק דו"צ רחב על שולי המחברת משני הצדדים, וגם בשידרה (חשוב - לא לשכוח):


שלב 2:
הדבקת החלק האחורי של המחברת כשהדף המדוגם [הראשון] הפוך על השולחן (כאן הוא עם פסים), וההדבקה מתבצעת ע"י הנחת המחברת על הנייר, והידוק טוב טוב עם הידיים... לא לשכוח להשאיר שוליים למעלה, למטה ובצדדים! (אח"כ נקפל אותם פנימה)

שלב 3: הדבקה באותו האופן של הנייר על השידרה של המחברת:

שלב 4: הדבקה של החלק הקדמי הימני, לשים לב שהנייר מתוח טוב טוב... ומהודק טוב למחברת ולא זז:

שלב 5: הדבקת הדף [השני] לחלק השמאלי של המחברת הקדמית:
מדביקים כך שהכל מכוסה ומשאירים שוב שוליים למעלה,למטה ובצדדים:

וכך זה נראה בפנים:

שלב 6:
קיפול השוליים פנימה.
גוזרים משולשים קטנים בפינות הדפים החיצונים, ועוד משולשים בפינות הפנימיות (ראו תמונה), ועושים את זה בשתי הכריכות:

שלב 7:
קיפול ועטיפה.
מקפלים את השוליים העליונים והתחתונים פנימה. מדביקים עם סלוטייפ כדי שלא יברח...

קיפול השוליים הצדדיים באותה הדרך:

חוזרים על כך גם בצד השני:

כך תיראה הכריכה האחורית החיצונית:

והקדמית:

שלב 8:
לגזור בזהירות מסביב לשידרת המחברת ולהוריד את השפיצים... 

כך תיראה כעת המחברת:

שלב 9:
הוספת סרט בד בחפיפה שבין שני הדפים:

את הסרט הדבקתי למחברת עם דבק דו"צ.
את הסרט כורכים גם בשוליים העליונים והתחתונים של המחברת ומדביקים אותו בחלק הפנימי:

שלב 10:
כיסוי כל ההדבקות... בחלק הפנימי של הכריכה:
גוזרים שני דפים (פשוטים וחלקים) לגודל: 20X14 ומדביקים (דבק דו"צ או נוזלי חזק) לשתי הכריכות הפנימיות:

שלב 11:
המחברת מוכנה! עכשיו ניתן לקשט איך שרוצים.....

אני הוספתי אותיות שם (אותיות קטיפה ממסטיקים) ושני כפתורים. לסיום ציירתי תך מזוייף עם עט ג'ל שחור מסביב לכל המחברת:

וכך המחברת נראית בסיום:



מקווה שההדרכה הייתה ברורה ושכעת כולכן רצות לעטוף מחברות... :) 

אשמח לשמוע אם ההדרכה עזרה לכן וכמובן לראות תוצרים שלכן!

ולקראת סיום אני שמחה לשתף כי ב- 4.9 תתקיים סדנה חד פעמית בהדרכתי להכנת יומן לתינוק. לפרטים נוספים כנסו לכאן

שבוע טוב,
סתיו

47 תגובות:

  1. הדרכה פשוטה ומובנת מאוד!!
    התוצר מקסים ביופיו!!
    (לא חשבתי לכיוון של דו"צ.. אני משתמשת בדבק big)
    נפלא!! תודה רבה!!

    השבמחק
  2. וואו! בהחלט עזר! תודה רבה רבה..
    האם זה עובד ככה גם כשאני רוצה לעטוף עם בד?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, תודה :) כן, זאת בדיוק הטכניקה של עטיפה עם בד, רק שעם בד צריך למתוח טוב טוב את הבד כדי שלא יהיו גלים.

      מחק
  3. תודה!
    אני עדיין מעט חוששת שהפינות של מחברת יתבלו (בכל זאת נייר...) אבל לאור "השגעת" של המחברות בכל בלוג יצירה- אני מאמינה שגם אני אסחף לעניין... :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה. מסכימה איתך שנייר נוטה להתבלות מר יותר (מבד למשל), אני שומרת על המחברות שלי ולא זורקת אותן בתיק (כמו כל דבר אחר... ) ואם זאת מחברת שחשוב לי שתישמר ממש טוב אני מצפה אותה בשכבה של מוד פאדג' - כמו שעשיתי במחברת החתונה של רותם: http://shlishkalach.blogspot.co.il/2012/11/blog-post_6880.html

      מחק
  4. הדרכה מקסימה!
    והמחברות שלך משגעות!!!

    השבמחק
  5. וואו, פשוט וואו!
    אני לא סומכת על הדו"צ שלי...
    באיזה דו"צ את משתמשת?
    או לחילופין, האם אפשר להשתמש בBIG?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!
      אני סומכת על הדו"צ, יש לי כל מיני סוגים (חלקם "יקרים" וחלקם ממש לא), כל עוד הדבק חזק אני לא חוששת. בעבר הדבקתי כם עם דבקים נוזליים כמו ביג וטאקי וגם היה בסדר (אני פשוט אוהבת שזה נקי בלי חשש לכתם של דבק).

      מחק
  6. סתיו,
    הדרכה ברורה ונפלאה...עכשיו אני מבינה שאני סתם פרנואידית - מצפה את כל המחברת בדבק דו"צ, ר'ק כדי להיות בטוחה שהנייר יהיה הכי צמוד שאפשר לכריכה - במקום רק את המסגרת והשדרה כמוך...
    תודה:)
    לילך

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :) לפעמים גם אני מוסיפה עוד קצת דו"צ... אבל לא נראה לי שזה משנה, אם הדו"צ מספיק חזק והניירות מוחים היטב (וכמובן דבק על השדרה!- יהיה בסדר!

      מחק
  7. העבודות שלך ממש מקסימות ועושות נעים בלב. רציתי להשתתף בסדנא שעשית במסטיקים אבל מגבלה של סוף חודש תשיעי קצת העיבה על העניין....אשמח אם תוכלי לציין מהיכן החומרים שאת משתמשת בהם ו/או קישורים לחנויות שבהן יש את החומרים, כפי שיש בבלוגים אחרים, כך חוץ מלהזיל ריר נוכל גם ליישם דברים שאהבנו

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!
      מרבית החומרים שלי הם מחנויות בארץ, אני אכתוב בשמחה מהיכן הם וכבר בפוסט של מחר בבוקר כבר תוכלי לראות :)

      מחק
  8. איזה יופי של הדרכה. כיף! תודה.

    השבמחק
  9. הדרכה נהדרת סתיו. יופי של תמונות צעד אחרי צעד והסברים (:

    השבמחק
  10. תודה רבה על ההדרכה בהחלט נתנה לי להבין איך זה נעשה מקרוב,אבל יש לי בכל זאת שאלה
    את כתבת ניירות קשיחים...זה לא ברור לי אם זה קארדסטוק או ניירות עטיפה איכותיים

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה. אני משתמשת בקארדסטוקים, אבל אפשר גם עם נייר עטיפה או בד.

      מחק
    2. תודה רבה. אני משתמשת בקארדסטוקים, אבל אפשר גם עם נייר עטיפה או בד.

      מחק
  11. תודה על ההדרכה הברורה והשימושית. שנה טובה לך!

    השבמחק
  12. מקסים וההדרכה קלה.. רק לא ברור לי איך את מוציאה ולחלופין מחברת את הדפים של המחברת?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ליטל. העטיפה היא חד פעמית... כלומר לא ניתנת לשליפה ולהעברה למחברת אחרת.

      מחק
  13. מקסים! תודה על ההדרכה!

    השבמחק
  14. הדרכה מעולה! אבל ניסיתי עם מחברת גדולה והדפים היו סופר גבוליים.. את משתמשת במחברת שהיא חצי ממחברת גדולה? זאת אומרת, כמו מחברת של תלמיד ביסודי?
    תודה!

    השבמחק
  15. הי , האם מומלץ לעטוף עם טאפט? חשבתי לעטוף כך קלסר לעבודת שורשים

    השבמחק
  16. הדרכה מקסימה ממש אהבתי

    השבמחק
  17. הדרכה מקסימה ממש אהבתי

    השבמחק
  18. מקסים. המון תודה .
    בחלק הקידמי של היומן, האם יש חפיפה בין הדפים או שעולים קצת אחד על השני ?

    והאם יש מספר סוגים שח דו"צ. אשמח לקישטר לסוג שהשתמשת.

    ומהו החומר שאת מורחת כדי שהכריכה תישמר ?
    את מורחת על הכל ?
    אשמח לראות צילום של החומר .


    השבמחק
  19. בזכותך הכנתי את המחברת ה1 שלי והיא יצאה ממש ממש ממש מתוקה !!!! תודה רבה !!!!!!!!!!!

    השבמחק
  20. תודההההה. ממש עזרת וזה נראה קל ובכייף. אכין כאלה לנכדים שלי לפתיחת שנת הלימודים.

    השבמחק
  21. מהמם, תודה רבה

    השבמחק
  22. תודה רבה
    הדרכה מובנת מאד
    עשיתי לגננות יצא מעלף

    השבמחק
  23. תודה רבה הדרכה קלה וברורה 🙏

    השבמחק